0

Från Mello till Eurovision

Temat "Mello 2016" börjar gå mot sitt slut på förskolan, men än så uppträder vi och gör affischer mm.
Från detta temat tänkte vi övergå till Eurovision då intresset för olika flaggor har blivit större.
Så igår fixade jag något som ev. kunde bli en lite snygg övergång till detta och tog då naturligtvis hjälp av Helge och Frasse ;)
Trollen kommer att skicka följande brev:
 
Hej kompisar!

Nu var det allt ett tag sedan vi hördes av, men ni förstår vi har haft fullt upp att dansa till den coola dansen med Sean Banan som ni föreslog.
”Alla tittar på mig när jag går i mina gyllene skor”

 

Nu är det ju så att vi skulle behöva eran hjälp igen.....igår när vi var ute och lekte så kom ett gäng flaggor farande, men vad är det för flaggor?
Var kommer dom ifrån?
Är dom från andra länder?
Pratar dom som vi gör där?

 Hajdi Hodi
Från Helge och Frasse
 
TACK Leo, Simon och Rasmus för all hjälp som ni alltid gör med glädje när jag önskar "plocka fram" Helge och Frasse <3 <3 <3 
 
 

 

Kommentera här: