1

Varför förklarar jag mig?

Jag har kommit på mig själv att förklara mig när folk kommer fram och säger saker som: Vad smal du är, tränar du lika mycket fortfarande, nu behöver du väl inte träna mer, nu skall du väl inte gå ner mer mm.
Det senaste året har jag inte haft för avsikt att gå ner i vikt, tvärt om, jag har ätit och tränat för att få en stark och sund kropp.
Jag har gått upp något kilo, men inte i fett utan muskler, jag älskar att träna och har så alltid gjort, men med fem små barn i huset, så räckte tiden "bara"  till för jogging någon gång i veckan....ja, ja, några år spelade jag handboll också ;)
Nu kör jag cardio tre dagar i veckan för att hålla igång kondition och spänst, gymmet besöker jag tre till fyra dagar i veckan.
Jag tränar för att jag älskar det, jag kommer alltid att fortsätta träna, man/jag blir starkare, piggare och gladare.
Till dom som sagt till mig att det är någon form av ålderskris så vill jag ännu en gång säga.......krisen har funnits sedan jag var sex år och som nio-åring cyklade jag ofta själv mellan handboll, fotboll, vollyboll och basketträningar medan mina föräldrar körde mig till orienteringen. Om jag nu mot förmodan skulle råkat ha någon form av kris, så hoppas jag för allt i världen att den håller i sig livet ut :)

Nu skulle detta inlägget handla om att det är så konstigt att jag känner att jag behöver förklara mig när folk kommenterar min kropp och vad gör jag......jag förklara mig här också!? :)
Till er som inte tränar.....prova, ge det en chans i minst en månad då det är den tiden det tar för oss att få in ett mönster/behov.
 

Kommentarer:

1 Pia:

skriven

Jag tycker du är grymmast!!!!! Länge leve livskriser :D :D :D Så länge de håller hela livet ;)
Kramar i massor <3
Pia

Svar: Haha, du är bäst Pia 😂
Ja,länge leve de livslånga posetiva kriserna 😄😀

Kramar
Susanne Lindahl Hjerpe

Kommentera här: