0

Hundutställning i Tvååker

Jag började min semester igår med att viga hela lördagen åt hundutställningen i Tvååker.
Jag var på plats kl 9 och var hemma efter BIS-finalen kl 18.
Det var så mysigt att mingla runt mellan ringarna och prata med en massa folk och mysa med många fina hundar.

I ring nr 20 gick Kleinspitzarna och först ut av dom var Kitune's Drottning Av Arendal "Brownie" som fick excellent.
Grattis Annelie!
I öppenklassen för tikar gick Kitune's Mystical Black Beauty "Blackie".
Blackie fick excellent med CK, vann klassen och placerade sig sedan som Btkl 2 med R-cert!
GRATTIS Annelie!!
Medan syrran ställdes så kunde Brownie softa
Efter att Kleinarna var klara så älgade jag iväg till ring 44 där eurasierna redan var i full gång,  jag kom precis lagom till att tikarna skulle ut.
I öppenklass gick Kitune's Jill Johnson "Jill" och Kitune's Lovely Freja "Freja".
Jill fick excellent och blev Ökl 4.
Grattis Hasse och Nettan!
Freja fick verygood då hon var helt urfälld, men hon och matte Johanna är alltid otroligt duktiga i ringen
Grattis familjen Nilsson!
Så i championklassen gick Kitune's Perdita "Zelda" och hon fick excellent med CK och vidare så blev hon Btkl 3!!
Grattis Hasse och Nettan!
Tack alla goa för en jättetrevlig dag!
 
 

Kommentera här: