1

Det knakar lite, och sedan växer horna ut

Jag är ingen person som brukar bli arg eller sur för småsaker, men det finns väl vissa saker som gör mig på mindre bra humör ganska omgående.
FRUKOST, vem kan starta en dag utan en stor härlig frukost med ägg, pressad citronjucie, knäcke och gröt te/kaffe.....INTE jag iaf.
Efter ett HIIT-pass på 100/100X30 och dusch skulle jag duka upp till en härlig frukost (när jag lägger mig på kvällen så längtar jag till frukosten på morgonen, så det här är på riktigt jätteviktigt för mig :) ).
Jag går ut i köket, Rasmus äter en skiva knäcke, jag tittar i skåpet...inga knäcke kvar!
Jag vänder mig om till Rasmus i samma stund som det knakar i huvudet och jag känner att horna börjar växa och säger:
-Äter du de sist av "mina" knäcken (sedan när blev jag ensam ägare av dessa tro)?
Rasmus, denna underbara kille svarar:
-Oj, förlåt, du kan ta detta.
Han räcker fram knäcket.....med skinka.
-Nej, jag gillar inte skinka.
Ja, ja, det får väl bli ägg, och gröt då....men var är äggen, inga ägg!
Som tur var så fanns det precis 1 dl havregryn så att jag fick min gröt och inte nog med det så var det även en citron kvar :) .
Hornen började sakta krympa igen (trots att jag verkligen inte är nöjd med dagen frulle) och jag bad naturligtvis stackars Rasmus om ursäkt.
Så ett varningens tecken därute, bråka inte med mig om jag inte har fått i mig min frukost ;)
 

Kommentarer:

1 Kicki Gårdh-Käld:

skriven

Oj, jag får knappt i mej kaffe och halv fralla på morgonen

Svar: Det där med frukost är verkligen olika :)
Susanne Lindahl Hjerpe

Kommentera här: